2021. január 20., szerda

Danielle D. Taylor - Az első lépések |Értékelés| + NYEREMÉNYJÁTÉK

 


Szia Mindenki!

Úgy érzem, sok-sok millió éve kések már ezzel az értékeléssel és nyereményjátékkal, de most végre időm, energiám és kedvem is futja olyan dolgokra, amiket tényleg élvezek csinálni, úgyhogy lássuk is! Remélem, elnyeri a tetszéseteket!:)






Adatok:


Kiadó: Colorcom Media


Megjelenés: 2018


Terjedelem: 244 oldal


Értékelésem: ⭐⭐⭐⭐⭐


Vásárlással kapcsolatban az írónőnél érdeklődhetsz instagramon (@danielle.d.taylor)




Fülszöveg:


"Az érzelmek és emberi kapcsolatok gyengévé tesznek, sebezhetési pontot adnak az ellenfél kezébe. Ezt tanították meg elsőként a szüleim. Ajándékok helyett kék-zöld foltokat kaptam, mert egy plüssmaci nem tud megvédeni, viszont egy jól irányzott rúgás igen. De mindent elveszítettem, újra. Senkiben se bízhatok és nincs hol élnem se, amíg meg nem látom azt a titokzatos alakot, aki gyerekkorom óta követ. A szüleim azt hitték csak képzelem és ráfogták, hogy egy képzeletbeli barát. Most mégis újra feltűnt és a szemem láttára ölt meg valakit.
Jessmine Evans vagyok, készen álltam, hogy a szüleimmel harcoljak, de ehelyett egy olyan világba csöppentem, amiről semmit se tudok. Az apámmal folytatott edzések gyerekmesének tűnnek ahhoz képest, ami vár rám és mindez egy ostoba jóslat miatt. Én viszont nem állok készen arra a sorsra, amit nekem szántak."



Spoilertől mentes véleményem:



Danielle D. Taylor könyvéről először 2018 nyarán, egy instagramos nyereményjátéknak köszönhetően hallottam. A fülszöveg és a borító azonnal felkeltették az érdeklődésemet, így jelentkeztem is a játékra, amiben ugyan nem nyertem, de hatására eldöntöttem, hogy mindenképpen szeretném beszerezni a kötetet és ez nem sokkal később meg is történt.
Az első olvasásom során elég hamar egyértelművé vált számomra, hogy mind a könyv, mind az írónő igazán zseniális és túlságosan is alulértékelt. 
Mivel egy relatíve rövid történetről beszélünk, ami ráadásul tele van izgalmakkal is, két napba telt elolvasnom és iszonyatosan szerettem volna folytatni a második résszel, ám ennek kiadása sajnos még nem történt meg. :(

Azóta egy újraolvasást is megejtettem 2020 nyarán, amikor is igyekeztem sokkal figyelmesebben bújni a könyvet, jobban odafigyelni az események mögött megbújó okokra és a következményekre és a szálak logikus összekapcsolódására, de így is összvissz két napomba telt végigérni rajta, mert egyszerűen képtelen voltam letenni akár pár órára is. 
Az első lépések tipikusan olyan könyv, amit szerintem akárhányszor el tudnék olvasni. Ez a 244 oldal van olyan rövid, hogy akár egy kirándulásra is magammal vigyem, vagy egy nagyon elfoglalt időszakomban is tudjak rá időt szakítani, maga a sztori viszont van olyan érdekes, hogy még a sokadik újraolvasásra is lekösse a figyelmem és mindig találjak benne valami újat.

A történet főszereplője, ahogy az a fülszövegből is kiderül, Jessmine Evans, aki egyik napról a másikra csöppen egy számára teljesen ismeretlen világba. Ám a fülszövegből szerezhető tudásunk itt nagyjából ki is fújt. Én legalábbis először nem nagyon tudtam hova tenni ebből a rövid leírásból, hogy mire is kéne számítanom. Abban biztos voltam, hogy nagyon érdekes és elég rejtélyes is, de teljesen csak akkor tudtam összerakni a képet, mikor a könyv elolvasása után ismét átfutottam a fülszöveget.
Nekem például a leírásból az sem volt egyértelmű, hogy a történet nem a mi világunkban játszódik, vagy legalábbis nem teljesen. Természetesen, ez már a könyv legelején letisztázódott, ahogy az is, hogy az egész regény sokkal több, mint amire számítottam.
A vége pedig egy igazi cliffhanger, a tetőpontnál záródik le a történet, ami persze érthető, viszont emlékszem, ezen jól fel is húztam magam az első olvasássomnál és azonnal tudni akartam a folytatást; mondjuk ez azóta sem változott.:(

A számomra a regény legmegnyerőbb tulajdonsága, hogy mennyire hihetetlenül kidolgozott, részletes és logikusan felépített. Ez már a könyv olvasása közben is kirajzolódik, ám bennem akkor tudatosult igazán, miután Danielle-lel beszélgettem, illetve a weboldalát is lecsekkoltam. Ekkor vált egyértelművé számomra, hogy mennyire elhivatottan, mennyi erő és energia befektetésével teremtette meg ezt a különleges világot. 
Minden egyes szereplőnek megvan a saját kis élettörténete, - legtöbbjüknek a saját tragédiájuk is - , ambíciója, tervei, személyisége, véleménye. Nagyon érdekesnek találom, hogy ennyire részletekbe menően megismerhetünk mindenkit, akiről az első kötetben olvasunk - és még többet is. 
Természetesen ezek inkább csak amolyan plusz infók, amik a regényben vagy röviden vannak megemlítve, vagy esetleg nincsenek is, mert egy következő részben lesz nagy szerepük. 
Szerintem mindenképp érdemes megnézegetni a weboldalt (danielle.hu), nagy segítség, hogy legalább kicsit vissza tudjunk csöppenni Az első lépések világába, amíg a következő kötet megjelenését várjuk.:)
(Mikor ezt az értékelést írom éppen átalakítás alatt áll az oldal, de remélhetőleg hamarosan elkészül és látogatható lesz.)

Azért, hogy valami negatívat is mondjak a regényről.:D
Néhány szituációban a szereplők reakciói egyszerűen hihetetlennek tűntek, egyáltalán nem voltak valósághűek. 
Gondolok itt például arra, hogy Jessmine mindenbe azonnal beleegyezik, amit kérnek tőle. Szerintem túl gyorsan elfogadja, hogy mostantól ez az ő világa, nem az az első reakciója, hogy megkérdőjelezi a történteket. 
Ez egyébként a történet előrehaladásával egyre kevésbé lesz jelen, Jessmine hozzáállása is változik, illetve az is kirajzolódik, hogy ez a "mindenbe beleegyezős" stílus részben a lány személyiségéhez tartozik.
Számomra ez volt az olvasás legzavaróbb része, ám ezen is elég gyorsan túllendültem, miután megjelent "cicafiú", a történet legrejtélyesebb szereplője, akinek kilétéről mindig csak a legapróbb részleteket tudjuk meg. Ő a megjelenése után azonnal átvette tőlem a Kedvenc szereplőnek járó díjat még így is, hogy alig tudok róla valamit. :D


Összességében:  Mint láthathjátok, eléggé odavagyok ezért a könyvért. :D Persze vannak hibái is, elvégre az írónő első irományaként jelent meg, de képtelen vagyok nem imádni ezekkel a hibákkal együtt is. Ha kritikusabb szemmel nézném, lehet, hogy több negatívat tudnék róla mondani, de az igazság az, hogy nem akarok rá így tekinteni. Két évvel ezelőtt megformáltam erről a könyvről egy véleményt, ami még abban a rózsaszín ködben készült, amibe belekerültem a hatására. Ez a véleményem azóta sem nagyon változott, és jelenleg nem is bánom. Talán egyszer elolvasom kritikusabb szemmel is, talán nem, de mindenesetre, most inkább csak szeretem tovább a regényt úgy, ahogy van. :) 

És mooost, dobpergés
Nagy örömömre szolgál, hogy bejelenthetem, Danielle volt olyan aranyos, hogy felajánlott egy csodás kis csomagot, amit kisorsolhatok köztetek!



A csomag tartalma:

- egy Az első lépések kötet
- egy csomó csudijó merch, amiket a fenti
képen láthattok (könyvjelzők, printek, mágnes, kitűző)


Amit tenned kell, hogy részt vehess a játékban:

- kövesd Daniellet instagramon (@danielle.d.taylor)
- légy a blog rendszeres olvasója


!! Írd meg kommentben, hogy milyen néven vagy rendszeres olvasó, az insta nevedet, illetve az e-mail címedet, hogy fel tudjam venni veled a kapcsolatot, ha te nyertél :) !!

A játékra április elsejéig tudtok jelentkezni, ekkor fogom kisorsolni a nyertest is! További információkat (pl. a sorsolás pontos időpontja) az instagram oldalamon (@vegan_with_book) fogok megosztani.

Mindenkinek sok sikert kívánok! :)







Nagyon köszönöm, hogy elolvastad, remélem, a következő bejegyzésnél találkozunk! ♡


20 megjegyzés:

  1. Szia!

    Szeretnék jelentkezni! *.*
    Kozma Lilla néven követlek, instagramon pedig @kozmaalillaa -ként regisztráltam. Az e-mail címem pedig kozmalilla2002@gmail.com lenne.

    Köszi a lehetőséget! Sok sikert mindenkinek!

    Puszi,
    Lillsz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Lillsz!

      Köszönöm a jelentkezésed, felírtalak!
      Sok sikert kívánok!:)

      Törlés
  2. Szia!

    Köszönöm a lehetőséget!
    Révészné Kovács Emese néven követem a blogod.
    Instagramon @rnekovacseme néven vagyok megtalálható.
    É-mail címem: kozvacsmesi92@gmail.com

    Üdv.: Mesi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mesi!

      Köszönöm a jelentkezésed, felírtalak!
      Sok sikert kívánok!:)

      Törlés
  3. Szia!

    Ezúton szeretnék jelentkezni!
    Itt a blogon Varga Andrea néven követlek, Instagramon pedig @vrgndr8641 néven vagyok fennt. E-mail címem: aranybogar1986@gmail.com

    Köszönöm a lehetőséget!

    Üdv: Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andi!

      Köszönöm a jelentkezésed, felírtalak!
      Sok sikert kívánok!:)

      Törlés
  4. Szia!
    Itt Katalin Sz néven lettem rendszeres olvasód.
    Instán katalin7711 néven követlek.
    Email címem: katalin.szell@freemail.hu

    Köszi a játékot.
    Kati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kati!

      Köszönöm a jelentkezésed, felírtalak!
      Sok sikert kívánok!:)

      Törlés
  5. Szia!

    Én is szeretnék jelentkezni!
    Dzsenifer Kertész néven követem a blogod.
    Insatgarmon @x__dzsenifer__x néven vagyok fent.

    Köszönöm a lehetőséget, további szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. E-mailom: Dzsenett3@gmail.com

      Törlés
    2. Szia!

      Köszönöm a jelentkezésed, felírtalak!
      Sok sikert kívánok!:)

      Törlés
  6. Szia. Köszönöm a lehetőséget. gabriella Váradi néven iratkoztam fel a blogra. Az Instagram oldalt pedig @vgabika98 néven követem. Emai: vgabika98@gmail.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm a jelentkezésed, felírtalak!
      Sok sikert kívánok!:)

      Törlés
  7. Szia! Mészáros Dóra néven vagyok a blogod olvasója, meszarosdora2 néven követtelek be Instagramon, és dori20030521@gmail.com az email címem. Köszönöm a lehetőséget!<3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm a jelentkezésed, felírtalak!
      Sok sikert kívánok!:)

      Törlés
  8. Szia!
    Adrienn Molnár néven vagyok a blogod olvasója.
    Instagramon @_molnaradrienn_ néven követlek téged és Daniellet is, az email címem pedig madri2000@gmail.com.
    Köszönöm a lehetőséget! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm a jelentkezésed, felírtalak!
      Sok sikert kívánok!:)

      Törlés
  9. Szia!

    Én is szeretnék jelentkezni! Timea Kiss néven követem a blogod. Instagramon @kisstimoca néven követlek téged és Daniellet is, az email címem pedig k.timea234@gmail.com Köszönöm a lehetőséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm a jelentkezésed, felírtalak!
      Sok sikert kívánok!:)

      Törlés
  10. Virág Balogh néven vagyok rendszeres olvasó az insta nevem pedig @wiriii82

    VálaszTörlés